Zmiany

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Usunięte 215 bajtów ,  13:09, 13 lut 2013
m
brak opisu edycji
Linia 1: Linia 1:  
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (Frequently Asked Questions).
 
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (Frequently Asked Questions).
   −
===Jakie są nazwy serwerów poczty wchodzącej i wychodzącej?</strong><br>Adresy serwerów odpowiadające za obsługę poczty===
+
===Jakie są nazwy serwerów poczty wchodzącej i wychodzącej?===
 +
'''Adresy serwerów odpowiadające za obsługę poczty'''
 
Serwer poczty wchodzącej typu IMAP (szyfrowanie SSL, port 993): <strong><code>imap.wit.edu.pl</code></strong><br>
 
Serwer poczty wchodzącej typu IMAP (szyfrowanie SSL, port 993): <strong><code>imap.wit.edu.pl</code></strong><br>
 
Serwer poczty wchodzącej typu POP (szyfrowanie SSL, port 995): <strong><code>pop.wit.edu.pl</code></strong><br>
 
Serwer poczty wchodzącej typu POP (szyfrowanie SSL, port 995): <strong><code>pop.wit.edu.pl</code></strong><br>
 
Serwer poczty wysyłanej SMTP (szyfrowanie SSL, port 465): <strong><code>smtp.wit.edu.pl</code></strong> &ndash; do wysłania e-maila potrzebna jest włączona autoryzacja.
 
Serwer poczty wysyłanej SMTP (szyfrowanie SSL, port 465): <strong><code>smtp.wit.edu.pl</code></strong> &ndash; do wysłania e-maila potrzebna jest włączona autoryzacja.
   −
===Nie mogę wysłać poczty z domu.</strong><br>
+
===Nie mogę wysłać poczty z domu===
 
Ponieważ został źle ustawiony serwer poczty wychodzącej &ndash; powinien być SMTP (szyfrowanie SSL, port 465): <strong><code>smtp.wit.edu.pl</code></strong> &ndash; do wysłania e-maila potrzebna jest włączona autoryzacja.
 
Ponieważ został źle ustawiony serwer poczty wychodzącej &ndash; powinien być SMTP (szyfrowanie SSL, port 465): <strong><code>smtp.wit.edu.pl</code></strong> &ndash; do wysłania e-maila potrzebna jest włączona autoryzacja.
   −
===Nie mogę czytać poczty z domu.</strong><br>
+
===Nie mogę czytać poczty z domu===
Ponieważ nazwa użytkownika i alias e-mail to NIE to samo. Do logowania używamy wyłącznie nazwy użytkownika. Sposób konfiguracji poczty za pomocą klienta Thunderbird można przeczytać [[Konfiguracja_Mozilla_Thunderbird|tutaj]]</a>.
+
Ponieważ nazwa użytkownika i alias e-mail to NIE to samo. Do logowania używamy wyłącznie nazwy użytkownika. Sposób konfiguracji poczty za pomocą klienta Thunderbird można przeczytać [[Konfiguracja_Mozilla_Thunderbird|tutaj]].
   −
===Jak przekierować całą pocztę z WIT na mój inny adres e-mail?</strong><br>
+
===Jak przekierować całą pocztę z WIT na mój inny adres e-mail?===
 
Po zalogowaniu się za pomocą SSH na serwer oceanic.wsisiz.edu.pl należy wpisać:<br>
 
Po zalogowaniu się za pomocą SSH na serwer oceanic.wsisiz.edu.pl należy wpisać:<br>
 
<code>echo mój_inny_adres_e-mail@gdzies.indziej &gt; .forward</code><br>
 
<code>echo mój_inny_adres_e-mail@gdzies.indziej &gt; .forward</code><br>
Linia 18: Linia 19:       −
===Jaki klient pocztowy jest zalecany do użytku wewnątrz sieci WIT?</strong><br>Każda osoba w sieci WIT ma w momencie zakładania konta skonfigurowany program o nazwie Thunderbird (ikonka znajduje się na pulpicie każdego komputera) &ndash; bardzo skrócona instrukcja obsługi do tego programu znajduje się [[Konfiguracja_Mozilla_Thunderbird|tutaj]].
+
===Jaki klient pocztowy jest zalecany do użytku wewnątrz sieci WIT?===
 +
Każda osoba w sieci WIT ma w momencie zakładania konta skonfigurowany program o nazwie Thunderbird (ikonka znajduje się na pulpicie każdego komputera) &ndash; bardzo skrócona instrukcja obsługi do tego programu znajduje się [[Konfiguracja_Mozilla_Thunderbird|tutaj]].
   −
===Nie mogę odczytać poczty za pomocą protokołu POP3S.</strong><br>Błędnie wybrano odpowiednią maszynę (prawidłowy adres to <code>pop.wit.edu.pl</code>) lub nie zainstalowano certyfikatów CA ze strony [http://www.certum.pl http://www.certum.pl], bądź źle skonfigurowano klienta poczty.
+
===Nie mogę odczytać poczty za pomocą protokołu POP3S===
 +
Błędnie wybrano odpowiednią maszynę (prawidłowy adres to <code>pop.wit.edu.pl</code>) lub nie zainstalowano certyfikatów CA ze strony [http://www.certum.pl http://www.certum.pl], bądź źle skonfigurowano klienta poczty.
   −
===Nie potrafię zmienić hasła.</strong><br>Informacje dotyczące zmiany hasła znajdują się [[Hasło_systemowe|tutaj]]</a>.
+
===Nie potrafię zmienić hasła===
 +
Informacje dotyczące zmiany hasła znajdują się [[Hasło_systemowe|tutaj]].
   −
===Nie mogę się zalogować do poczty/Zapomniałem hasła, jak ustawić nowe?</strong><br>
+
===Nie mogę się zalogować do poczty/Zapomniałem hasła, jak ustawić nowe?===
 
Przypomnienie hasła jest możliwe poprzez [https://ubi2.wit.edu.pl/przypomnij_haslo formularz resetowania hasła] lub kontakt z administratorem WIT.
 
Przypomnienie hasła jest możliwe poprzez [https://ubi2.wit.edu.pl/przypomnij_haslo formularz resetowania hasła] lub kontakt z administratorem WIT.
   −
===Co się stanie, gdy nie zmienię hasła systemowego przez okres 120 dni?</strong><br>
+
===Co się stanie, gdy nie zmienię hasła systemowego przez okres 120 dni?===
 
Hasło systemowe utraci ważność i nie będzie można zalogować się do systemu UBI/UBIA, a także m.in. do poczty/zdalnego pulpitu/ssh.
 
Hasło systemowe utraci ważność i nie będzie można zalogować się do systemu UBI/UBIA, a także m.in. do poczty/zdalnego pulpitu/ssh.
   −
===Mam zablokowane konto, hasło utraciło ważność &ndash; jak je odblokować?</strong><br>
+
===Mam zablokowane konto, hasło utraciło ważność &ndash; jak je odblokować?===
Jeżeli nie zostało ono celowo zablokowane przez administratora, to można je odblokować poprzez <a href="/reset_hasla">formularz resetowania hasła</a> lub kontakt z administratorem WIT (<a href="pomoc-hasla@wit.edu.pl">pomoc-hasla@wit.edu.pl</a>).
+
Jeżeli nie zostało ono celowo zablokowane przez administratora, to można je odblokować poprzez [https://ubi2.wit.edu.pl/przypomnij_haslo formularz resetowania hasła] lub kontakt z administratorem WIT ([mailto:pomoc-hasla@wit.edu.pl pomoc-hasla@wit.edu.pl]).
   −
===Nie mogę zalogować się w systemie Windows, natomiast bez problemu mogę się zalogować pod UNIX’em.</strong><br>
+
===Nie mogę zalogować się w systemie Windows, natomiast bez problemu mogę się zalogować pod UNIX’em.===
 
Przyczyna leży w haśle &ndash; jest ono: &ndash; zbyt długie (zalecane 15 znaków), ma zbyt wielką różnorodność wielkości liter (tj. powyżej dwóch WIELKICH liter &ndash; dopuszczalne są dwie), cyfry były wpisywane za pomocą NUMLOCK’a.
 
Przyczyna leży w haśle &ndash; jest ono: &ndash; zbyt długie (zalecane 15 znaków), ma zbyt wielką różnorodność wielkości liter (tj. powyżej dwóch WIELKICH liter &ndash; dopuszczalne są dwie), cyfry były wpisywane za pomocą NUMLOCK’a.
   −
===Czy na oceanic.wsisiz.edu.pl można stawiać BOTY?</strong><br>To zależy. Proszę wysłać e-maila z uzasadnieniem potrzeby posiadania BOT’a na adres [mailto:pomoc-uslugi@wit.edu.pl pomoc-uslugi@wit.edu.pl].
+
===Czy na oceanic.wsisiz.edu.pl można stawiać BOTY?===
 +
To zależy. Proszę wysłać e-maila z uzasadnieniem potrzeby posiadania BOT’a na adres [mailto:pomoc-uslugi@wit.edu.pl pomoc-uslugi@wit.edu.pl].
   −
===Jakie proxy należy ustawić dla GADU GADU (czy też innych programów NIE umiejących korzystać z ustawień IE)?</strong>
+
===Jakie proxy należy ustawić dla GADU GADU (czy też innych programów NIE umiejących korzystać z ustawień IE)?===
 
<br>WIT ma trzy proxy :<br>
 
<br>WIT ma trzy proxy :<br>
 
dla budynku przy ul. Gizów 6 należy wpisać <strong><code>w3fast.wsisiz.edu.pl</code></strong> 8080,<br>
 
dla budynku przy ul. Gizów 6 należy wpisać <strong><code>w3fast.wsisiz.edu.pl</code></strong> 8080,<br>
Linia 44: Linia 49:  
dla budynku przy ul. Newelskiej <strong><code>w3cache.wsisiz.edu.pl</code></strong> 8080
 
dla budynku przy ul. Newelskiej <strong><code>w3cache.wsisiz.edu.pl</code></strong> 8080
   −
===Czy z w3cache WIT można korzystać z zewnątrz sieci?</strong><br>Tak, pod warunkiem posiadania stałego adresu IP. Prośbę o uzyskanie dostępu należy przesłać pod adres [mailto:pomoc-uslugi@wit.edu.pl pomoc-uslugi@wit.edu.pl].
+
===Czy z w3cache WIT można korzystać z zewnątrz sieci?===
 +
Tak, pod warunkiem posiadania stałego adresu IP. Prośbę o uzyskanie dostępu należy przesłać pod adres [mailto:pomoc-uslugi@wit.edu.pl pomoc-uslugi@wit.edu.pl].
   −
===Czy w WIT jest serwer news?</strong><br>Tak &ndash; adres <code>news.wsisiz.edu.pl</code>. Serwer jest dostępny także spoza WIT &ndash; szczegóły na ten temat są wyświetlane w momencie logowania się do sieci WIT.
+
===Czy w WIT jest serwer news?===
 +
Tak &ndash; adres <code>news.wsisiz.edu.pl</code>. Serwer jest dostępny także spoza WIT &ndash; szczegóły na ten temat są wyświetlane w momencie logowania się do sieci WIT.
   −
===Jak założyć stronę <span class="caps">WWW</span>?</strong><br>Instrukcja umieszczania strony WWW znajduje się [[Publikacja_stron_WWW|tutaj]].
+
===Jak założyć stronę WWW?===
 +
Instrukcja umieszczania strony WWW znajduje się [[Publikacja_stron_WWW|tutaj]].
   −
===Czy istnieje możliwość dostępu do baz danych ORACLE z domu?</strong><br>Tak &ndash; ustawienia są IDENTYCZNE jak w WIT.
+
===Czy istnieje możliwość dostępu do baz danych ORACLE z domu?===
 +
Tak &ndash; ustawienia są IDENTYCZNE jak w WIT.
   −
===Nie mogę się zalogować za pomocą anonymous ftp do komputera oceanic.wsisiz.edu.pl</strong><br>Na tym komputerze NIE MA anonymous ftp &ndash; należy używać SSH.
+
===Nie mogę się zalogować za pomocą anonymous ftp do komputera oceanic.wsisiz.edu.pl===
 
+
Na tym komputerze NIE MA anonymous ftp &ndash; należy używać SSH.
[[category:instrukcje]]
 

Menu nawigacyjne