Zmiany

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Dodane 5189 bajtów ,  13:05, 13 lut 2013
Utworzył nową stronę „Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (Frequently Asked Questions). ===Jakie są nazwy serwerów poczty wchodzącej i wychodzącej?</strong><br>Adresy serwer...”
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (Frequently Asked Questions).

===Jakie są nazwy serwerów poczty wchodzącej i wychodzącej?</strong><br>Adresy serwerów odpowiadające za obsługę poczty===
Serwer poczty wchodzącej typu IMAP (szyfrowanie SSL, port 993): <strong><code>imap.wit.edu.pl</code></strong><br>
Serwer poczty wchodzącej typu POP (szyfrowanie SSL, port 995): <strong><code>pop.wit.edu.pl</code></strong><br>
Serwer poczty wysyłanej SMTP (szyfrowanie SSL, port 465): <strong><code>smtp.wit.edu.pl</code></strong> &ndash; do wysłania e-maila potrzebna jest włączona autoryzacja.

===Nie mogę wysłać poczty z domu.</strong><br>
Ponieważ został źle ustawiony serwer poczty wychodzącej &ndash; powinien być SMTP (szyfrowanie SSL, port 465): <strong><code>smtp.wit.edu.pl</code></strong> &ndash; do wysłania e-maila potrzebna jest włączona autoryzacja.

===Nie mogę czytać poczty z domu.</strong><br>
Ponieważ nazwa użytkownika i alias e-mail to NIE to samo. Do logowania używamy wyłącznie nazwy użytkownika. Sposób konfiguracji poczty za pomocą klienta Thunderbird można przeczytać [[Konfiguracja_Mozilla_Thunderbird|tutaj]]</a>.

===Jak przekierować całą pocztę z WIT na mój inny adres e-mail?</strong><br>
Po zalogowaniu się za pomocą SSH na serwer oceanic.wsisiz.edu.pl należy wpisać:<br>
<code>echo mój_inny_adres_e-mail@gdzies.indziej &gt; .forward</code><br>
Polecenie to spowoduje powstanie w katalogu domowym pliku o nazwie <code>.forward</code> zawierającego adres, pod który będą przekierowywane wszystkie wiadomości z WIT.


===Jaki klient pocztowy jest zalecany do użytku wewnątrz sieci WIT?</strong><br>Każda osoba w sieci WIT ma w momencie zakładania konta skonfigurowany program o nazwie Thunderbird (ikonka znajduje się na pulpicie każdego komputera) &ndash; bardzo skrócona instrukcja obsługi do tego programu znajduje się [[Konfiguracja_Mozilla_Thunderbird|tutaj]].

===Nie mogę odczytać poczty za pomocą protokołu POP3S.</strong><br>Błędnie wybrano odpowiednią maszynę (prawidłowy adres to <code>pop.wit.edu.pl</code>) lub nie zainstalowano certyfikatów CA ze strony [http://www.certum.pl http://www.certum.pl], bądź źle skonfigurowano klienta poczty.

===Nie potrafię zmienić hasła.</strong><br>Informacje dotyczące zmiany hasła znajdują się [[Hasło_systemowe|tutaj]]</a>.

===Nie mogę się zalogować do poczty/Zapomniałem hasła, jak ustawić nowe?</strong><br>
Przypomnienie hasła jest możliwe poprzez [https://ubi2.wit.edu.pl/przypomnij_haslo formularz resetowania hasła] lub kontakt z administratorem WIT.

===Co się stanie, gdy nie zmienię hasła systemowego przez okres 120 dni?</strong><br>
Hasło systemowe utraci ważność i nie będzie można zalogować się do systemu UBI/UBIA, a także m.in. do poczty/zdalnego pulpitu/ssh.

===Mam zablokowane konto, hasło utraciło ważność &ndash; jak je odblokować?</strong><br>
Jeżeli nie zostało ono celowo zablokowane przez administratora, to można je odblokować poprzez <a href="/reset_hasla">formularz resetowania hasła</a> lub kontakt z administratorem WIT (<a href="pomoc-hasla@wit.edu.pl">pomoc-hasla@wit.edu.pl</a>).

===Nie mogę zalogować się w systemie Windows, natomiast bez problemu mogę się zalogować pod UNIX’em.</strong><br>
Przyczyna leży w haśle &ndash; jest ono: &ndash; zbyt długie (zalecane 15 znaków), ma zbyt wielką różnorodność wielkości liter (tj. powyżej dwóch WIELKICH liter &ndash; dopuszczalne są dwie), cyfry były wpisywane za pomocą NUMLOCK’a.

===Czy na oceanic.wsisiz.edu.pl można stawiać BOTY?</strong><br>To zależy. Proszę wysłać e-maila z uzasadnieniem potrzeby posiadania BOT’a na adres [mailto:pomoc-uslugi@wit.edu.pl pomoc-uslugi@wit.edu.pl].

===Jakie proxy należy ustawić dla GADU GADU (czy też innych programów NIE umiejących korzystać z ustawień IE)?</strong>
<br>WIT ma trzy proxy :<br>
dla budynku przy ul. Gizów 6 należy wpisać <strong><code>w3fast.wsisiz.edu.pl</code></strong> 8080,<br>
dla budynku przy ul. Ks. Janusza 45/47 <strong><code>wwwcache.wsisiz.edu.pl</code></strong> 8080,<br>
dla budynku przy ul. Newelskiej <strong><code>w3cache.wsisiz.edu.pl</code></strong> 8080

===Czy z w3cache WIT można korzystać z zewnątrz sieci?</strong><br>Tak, pod warunkiem posiadania stałego adresu IP. Prośbę o uzyskanie dostępu należy przesłać pod adres [mailto:pomoc-uslugi@wit.edu.pl pomoc-uslugi@wit.edu.pl].

===Czy w WIT jest serwer news?</strong><br>Tak &ndash; adres <code>news.wsisiz.edu.pl</code>. Serwer jest dostępny także spoza WIT &ndash; szczegóły na ten temat są wyświetlane w momencie logowania się do sieci WIT.

===Jak założyć stronę <span class="caps">WWW</span>?</strong><br>Instrukcja umieszczania strony WWW znajduje się [[Publikacja_stron_WWW|tutaj]].

===Czy istnieje możliwość dostępu do baz danych ORACLE z domu?</strong><br>Tak &ndash; ustawienia są IDENTYCZNE jak w WIT.

===Nie mogę się zalogować za pomocą anonymous ftp do komputera oceanic.wsisiz.edu.pl</strong><br>Na tym komputerze NIE MA anonymous ftp &ndash; należy używać SSH.

[[category:instrukcje]]

Menu nawigacyjne