Profil sieciowy

Z Pomoc | Akademia WIT
Wersja z dnia 13:42, 15 sty 2013 autorstwa Adminwiki (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.

Lokalizacja

Pliki profilu sieciowego znajdują się w naszym katalogu domowym (dysk N:) na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.

Istnieją dwa katalogi profilowe:

  • profile.V2 - profil dla Windows 7
  • profile - profil dla Windows XP

Windows 7

\\oceanic\private\profile.V2

Windows XP

\\oceanic\private\profile

Kopia zapasowa profilu

Uwaga! Profil sieciowy zapisywany jest podczas wylogowywania dlatego kopię należy wykonać po uprzednim wylogowaniu się z komputera w laboratorium.

Aby wykonać kopię zapasową całego profilu, należy postępować zgodnie z instrukcją:

  1. Zaloguj się za pomocą SSH na swoim dysku sieciowym na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.
  2. Odszukaj w katalogu domowym (\\oceanic\private\) foldery:
    • profile.V2 - pliki profilu sieciowego dla Windows 7
    • profile - pliki profilu sieciowego dla Windows XP
    (Znajdują się w nich wszystkie dane np. 'Pulpit', 'Moje dokumenty'...)
  3. Skopiuj całe foldery lub ich część w bezpieczne miejsce (np. pendrive)

Czyszczenie profilu / Tworzenie nowego profilu

Uwaga! Przed utworzeniem nowego czystego profilu należy wykonać kopię zapasową plików profilu.

  1. Zaloguj się za pomocą SSH na swoim dysku sieciowym na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.
  2. Odszukaj w katalogu domowym (\\oceanic\private\) foldery:
    • profile.V2 - pliki profilu sieciowego dla Windows 7
    • profile - pliki profilu sieciowego dla Windows XP
  3. Wykonaj kopie zapasową plików
  4. Usuń foldery
  5. Ponownie zalogować się na komputerze używając własnego loginu i hasła systemowego (podczas logowania zostanie utworzony nowy profil).

Problemy z profilem

Problemy z Windowsem (po zalogowaniu się do komputera w laboratorium)

Jeśli występują poniższe problemy:

  • przeglądarki nie włączają się
  • nie działa narzędzie Solver w Excelu
  • nie można zapisywać/edytować dokumentów w Wordzie
  • nie uruchamia się Acrobat
  • nie można zmienić języka w systemie

Oznacza to, że profil jest uszkodzony i należy utworzyć nowy.

Problemy z logowaniem się do komputera w laboratorium

Jeśli nie możemy zalogować się do komputera w laboratorium :

  1. Zaloguj się z innego komputera, z czyjegoś profilu, za pomocą SSH na swoim dysku sieciowym (oceanic.wsisiz.edu.pl)
  2. Utwórz kopie zapasową profilu
  3. Utwórz nowy profil