Profil sieciowy

Z Pomoc | Akademia WIT
Wersja z dnia 13:42, 15 sty 2013 autorstwa Adminwiki (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Lokalizacja

Pliki profilu sieciowego znajdują się w naszym katalogu domowym (dysk N:) na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.

Istnieją dwa katalogi profilowe:

  • profile.V2 - profil dla Windows 7
  • profile - profil dla Windows XP

Windows 7

\\oceanic\private\profile.V2

Windows XP

\\oceanic\private\profile

Kopia zapasowa profilu

Uwaga! Profil sieciowy zapisywany jest podczas wylogowywania dlatego kopię należy wykonać po uprzednim wylogowaniu się z komputera w laboratorium.

Aby wykonać kopię zapasową całego profilu, należy postępować zgodnie z instrukcją:

  1. Zaloguj się za pomocą SSH na swoim dysku sieciowym na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.
  2. Odszukaj w katalogu domowym (\\oceanic\private\) foldery:
    • profile.V2 - pliki profilu sieciowego dla Windows 7
    • profile - pliki profilu sieciowego dla Windows XP
    (Znajdują się w nich wszystkie dane np. 'Pulpit', 'Moje dokumenty'...)
  3. Skopiuj całe foldery lub ich część w bezpieczne miejsce (np. pendrive)

Czyszczenie profilu / Tworzenie nowego profilu

Uwaga! Przed utworzeniem nowego czystego profilu należy wykonać kopię zapasową plików profilu.

  1. Zaloguj się za pomocą SSH na swoim dysku sieciowym na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.
  2. Odszukaj w katalogu domowym (\\oceanic\private\) foldery:
    • profile.V2 - pliki profilu sieciowego dla Windows 7
    • profile - pliki profilu sieciowego dla Windows XP
  3. Wykonaj kopie zapasową plików
  4. Usuń foldery
  5. Ponownie zalogować się na komputerze używając własnego loginu i hasła systemowego (podczas logowania zostanie utworzony nowy profil).

Problemy z profilem

Problemy z Windowsem (po zalogowaniu się do komputera w laboratorium)

Jeśli występują poniższe problemy:

  • przeglądarki nie włączają się
  • nie działa narzędzie Solver w Excelu
  • nie można zapisywać/edytować dokumentów w Wordzie
  • nie uruchamia się Acrobat
  • nie można zmienić języka w systemie

Oznacza to, że profil jest uszkodzony i należy utworzyć nowy.

Problemy z logowaniem się do komputera w laboratorium

Jeśli nie możemy zalogować się do komputera w laboratorium :

  1. Zaloguj się z innego komputera, z czyjegoś profilu, za pomocą SSH na swoim dysku sieciowym (oceanic.wsisiz.edu.pl)
  2. Utwórz kopie zapasową profilu
  3. Utwórz nowy profil