Microsoft Teams

Z Pomoc | Akademia WIT
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.

Microsoft Teams to usługa internetowa oparta na chmurze zawierająca zestaw narzędzi i usług służących współpracy zespołowej

Instalacja/uruchomienie Microsoft Teams

Wersja w przeglądarce (bez instalacji)

  1. Wchodzimy na stronę teams.microsoft.com i wpisujemy swój e-mail do konta office365 w postaci login@office.wit.edu.pl i klikamy Dalej
  2. Wpisujemy hasło przypisane do konta w office365, a nastepnie klikamy Zaloguj
  3. Klikamy Tak
  4. Zostaliśmy zalogowani w usłudze Microsoft Teams.

Instalacja programu (Windows)

  1. Pobieramy i uruchamiamy plik instalacyjny z oficjalnej strony programu https://teams.microsoft.com/downloads.
  2. Pojawi się okno kreatora instalacji. Klikamy kontynuuj
  3. Wpisujemy swój e-mail do konta office365 w postaci login@office.wit.edu.pl i klikamy Zaloguj się
  4. Wpisujemy hasło przypisane do konta w office365 (nie jest to hasło systemowe), a nastepnie klikamy Zaloguj
  5. Klikamy Do dzieła!
  6. Pozostaw zaznaczone pole wyboru Zezwalaj mojej organizacji na zarządzanie moim urządzeniem i kliknij Tak
  7. Jeżeli pojawi się komunikat o wprowadzeniu zmian na komputerze - potwierdzamy go.
  8. Aplikacja Microsoft Teams została zainstalowana i skonfigurowana.

Zmiana hasła do usługi Office 365

Instrukcja zmiany hasła do usługi Office 365 dostępna jest tutaj -> Zmiana hasła do usługi Office365

Nauczanie zdalne (spotkanie)

Tworzenie spotkania przez UBI (wykładowcy)

  1. Logujemy się do Uczelnianego Banku Informacji i przechodzimy do zakładki Mój profil > Dydaktyka > Kursy > Zajęcia > Teams.
  2. Wybieramy odpowiedni Semestr, Przedmiot, Grupę i Dzień/godzinę, następnie Utwórz spotkanie.
  3. Spotkanie zostało dodane, aby do niego dołączyć klikamy Dołącz do spotkania
  4. Jeżeli mamy zainstalowaną aplikację Microsoft Teams klikamy przycisk Zezwól (lub na dole strony Zaloguj się) w przeciwnym wypadku uruchamiamy Microsoft Teams w przeglądarce internetowej klikając Zamiast tego użyj aplikacji sieciowej.
  5. Wybieramy zakładkę kalendarz odnajdujemy i klikamy w nasze spotkanie (jeżeli jesteśmy już w szczegółach spotkania – pomijamy ten punkt).
  6. Sprawdzamy czy wszystkie dane się zgadzają, jeżeli tak klikamy Dołącz
  7. Ustawiamy czy chcemy udostępniać własną kamerę/mikrofon, a nastepnie klikamy Dołącz teraz
  8. Właśnie dołączyliśmy do spotkania - Sprawdzamy ile osób już się podłączyło – klikamy na ikonkę Pokaż uczestników

Tworzenie spotkania przez Microsoft Teams (wykładowcy)

Tworzenie spotkania

  1. Uruchamiamy Microsoft Teams.
    Następnie przechodzimy do zakładki Kalendarz i klikamy przycisk + Nowe spotkanie
  2. Wypełniamy szczegóły dotyczące spotkania:
    Tytuł spotkania: wpisujemy nazwę zajęć/spotkania
    Dodajemy uczestników wpisując Imię i/lub Nazwisko lub Login, a następnie wybieramy ich z automatycznie wyświetlanej listy.
    Ustawiamy termin w którym spotkanie się odbędzie.
    (Jeżeli chcemy utworzyć spotkanie w kanale zespołu przejdź do Tworzenie spotkania w kanale zespołu przez Microsoft Teams (wykładowcy))
    Jeżeli wszystkie dane są poprawne klikamy Wyślij
  3. Sprawdzamy czy spotkanie jest widoczne w kalendarzu
  4. W terminie planowanych zajęć logujemy się do Microsoft Teams, wybieramy zakładkę kalendarz i klikamy na nasze zaplanowane zajęcia.
  5. Klikamy Dołącz
  6. Ustawiamy czy chcemy udostępniać własną kamerę/mikrofon, a nastepnie klikamy Dołącz teraz
  7. Właśnie dołączyliśmy do spotkania - Sprawdzamy ile osób już się podłączyło – klikamy na ikonkę Pokaż uczestników

Tworzenie spotkania w kanale zespołu

  1. Uruchamiamy Microsoft Teams.
    Następnie przechodzimy do zakładki Kalendarz i klikamy przycisk + Nowe spotkanie
  2. Wypełniamy szczegóły dotyczące spotkania:
    Tytuł spotkania: wpisujemy nazwę spotkania
    Możemy dodać dodatkowych uczestników wpisując Imię i/lub Nazwisko lub Login, a następnie wybieramy ich z automatycznie wyświetlanej listy
    Ustawiamy termin w którym spotkanie się odbędzie.
    Wybieramy kanał zespołu w którym chcemy utworzyć spotkanie (osoby należące do kanału będą automatycznie zaproszone)
  3. Jeżeli wszystkie dane są poprawne klikamy Wyślij
  4. Sprawdzamy czy spotkanie zostało utworzone i jest widoczne w kalendarzu
  5. Sprawdzamy czy spotkanie zostało wyświetlone w wybranym kanale zespołu
    Wybieramy zakładkę zespoły, a następnie klikamy w wybrany wcześniej zespół
    W zespole wybieramy kanał w którym utworzyliśmy spotkanie

Tworzenie spotkania bezpośrednio w kanale zespołu

  1. Uruchamiamy Microsoft Teams.
    Następnie przechodzimy do zakładki Zespoły i wybieramy zespół, a następnie klikamy w wybrany wcześniej zespół
  2. W zespole wybieramy kanał w którym utworzyliśmy spotkanie
  3. Klikamy w ikonę Rozpocznij spotkanie teraz
  4. Wpisujemy nazwę spotkania, a następnie klikamy Rozpocznij spotkanie teraz (spotkanie rozpocznie się natychmiast) lub Zaplanuj spotkanie (będziemy mogli zaplanować spotkanie na wybraną datę/godzinę)
    Po kliknięciu Zaplanuj spotkanie – wypełniamy szczegóły dotyczące spotkania:
    Tytuł spotkania: wpisujemy nazwę spotkania
    Możemy dodać dodatkowych uczestników wpisując Imię i/lub Nazwisko lub Login, a następnie wybieramy ich z automatycznie wyświetlanej listy
    Ustawiamy termin w którym spotkanie się odbędzie.
    Wybieramy kanał zespołu w którym chcemy utworzyć spotkanie (osoby należące do kanału będą automatycznie zaproszone)
    Jeżeli wszystkie dane są poprawne klikamy Wyślij

Dołączenie do spotkania przez UBI (studenci)

  1. Logujemy się do Uczelnianego Banku Informacji i przechodzimy do zakładki Mój profil > Dydaktyka > Kursy > Zajęcia > Teams.
  2. Wybieramy odpowiedni Semestr, Przedmiot, Grupę i Dzień/godzinę, a następnie Dołącz do spotkania. – Uwaga! Dołączyć przez UBI możemy tylko do zajęć przy których widnieje Ikonka Microsoft Teams.
  3. Jeżeli mamy zainstalowaną aplikację Microsoft Teams klikamy przycisk Zezwól (lub na dole strony Zaloguj się) w przeciwnym wypadku uruchamiamy Microsoft Teams w przeglądarce internetowej klikając Zamiast tego użyj aplikacji sieciowej.
  4. W oknie szczegółów klikamy przycisk Dołącz
  5. Ustawiamy czy chcemy udostępniać własną kamerę/mikrofon, a nastepnie klikamy Dołącz teraz
  6. Właśnie dołączyliśmy do spotkania

Dołączenie do spotkania przez Microsoft Teams (studenci)

  1. Uruchamiamy Microsoft Teams.
    Następnie przechodzimy do zakładki Kalendarz, odnajdujemy spotkanie w którym chcemy uczestniczyć (aby było ono widoczne musimy być dodani do niego przez osobę prowadzącą) i klikamy na nie lewym przyciskiem myszy.
  2. W oknie szczegółów klikamy przycisk Dołącz
  3. Ustawiamy czy chcemy udostępniać własną kamerę/mikrofon, a nastepnie klikamy Dołącz teraz
  4. Właśnie dołączyliśmy do spotkania

Obsługa spotkania

  • Przyciski
    – rozłącz spotkanie
    – rozpocznij udostępnianie
    – zatrzymaj udostępnianie
    – pokaż uczestników (dodaj uczestników)
    – więcej działań
    – pokaż konwersację (czat spotkania)

Udostępnianie Ekranu/Okna

  1. Aby udostępnić ekran/okno podczas prowadzonego spotkania klikamy przycisk Udostepnij.
  2. Następnie z rozwiniętego menu wybieramy ekran lub otwarte okno które chcemy udostępnić wszystkim uczestnikom spotkania.
  3. Podczas udostępniania w prawym dolnym rogu oraz na górze ekranu (dopiero po najechaniu kursorem) wyświetlane jest menu
  4. Aby zakończyć udostępnianie klikamy przycisk zatrzymaj udostępnianie

Udostępnianie Prezentacji

  1. Aby udostępnić prezentację podczas prowadzonego spotkania klikamy przycisk Udostepnij.
  2. Następnie z rozwiniętego menu w kolumnie PowerPoint wybieramy Przeglądaj, a następnie załaduj plik z komputera i wybieramy prezentację którą chcemy udostępnić wszystkim uczestnikom spotkania.
  3. Podczas udostępniania w prawym dolnym rogu oraz na górze ekranu (dopiero po najechaniu kursorem) wyświetlane jest menu
  4. Aby zakończyć udostępnianie klikamy przycisk zakończ prezentację

Udostępnianie Tablicy (Microsoft Whiteboard)

  1. Aby udostępnić ekran/okno podczas prowadzonego spotkania klikamy przycisk Udostepnij.
  2. Następnie z rozwiniętego menu wybieramy Tablica (Whiteboard) które chcemy udostępnić wszystkim uczestnikom spotkania.
  3. Pojawi nam się tablica której możemy już używać
  4. Aby zakończyć udostępnianie klikamy przycisk zakończ prezentację (menu pojawi się po najechaniu kursorem na dół okna Microsoft Teams)

Dodaj osoby w trakcie spotkania (Lista uczestników)

  1. Aby dodać nowe osoby podczas prowadzenia spotkania klikamy na przycisk pokaż uczestników
  2. Następnie na liście uczestników w polu zaproś kogoś wpisujemy Imię i/lub Nazwisko lub Login i wybieramy osobę z automatycznie wyświetlanej listy.

Nagrywanie spotkania

  1. Aby rozpocząć nagrywanie spotkania klikamy na przycisk więcej działań
  2. Następnie z rozwijanej listy wybieramy Rozpocznij nagrywanie.
  3. W tym momencie nagrywanie jest rejestrowane.
  4. Aby zakończyć nagrywanie spotkania ponownie klikamy na przycisk więcej działań i wybieramy Zatrzymaj nagrywanie.
  5. Potwierdzamy przyciskiem Zatrzymaj nagrywanie.
  6. Wszystkie nagrania z aktualnego spotkania są wyświetlane na czacie spotkania – aby je zobaczyć klikamy ikonę pokaż konwersację
  7. Po zatrzymaniu nagrywania należy chwilę zaczekać aż zostanie ono zapisane. Po chwili możemy je już udostępniać
  8. Wszystkie nasze nagrania zapisywane są w Microsoft Stream skąd możemy je pobrać, usunąć, udostępnić czy edytować.

Obrona zdalna

Potwierdzenie uczestnictwa

  1. Uruchamiamy Microsoft Teams.
    Następnie przechodzimy do zakładki Kalendarz, odnajdujemy naszą Obronę i klikamy na nie lewym przyciskiem myszy.
  2. W oknie szczegółów klikamy przycisk Potwierdź uczestnictwo
  3. Następnie klikamy Akceptuj
  4. Uczestnictwo w spotkaniu zostało zaakceptowane, możemy zamknąć okno szczegółów

Przebieg obrony zdalnej (komisja)

  1. Uruchamiamy Microsoft Teams.
    Następnie przechodzimy do zakładki Kalendarz, odnajdujemy naszą Obronę i klikamy na nią lewym przyciskiem myszy.
  2. W oknie szczegółów klikamy przycisk Dołącz
  3. Sprawdzamy czy udostepniamy kamerę i mikrofon, a nastepnie klikamy Dołącz teraz
  4. Sprawdzamy listę uczestników klikając na przycisk pokaż uczestników i w razie potrzeby zapraszamy niepodłączonych uczestników.
    W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na osobie z listy i wybieramy Poproś o dołączenie.
  5. Jeżeli wszyscy uczestnicy są podłączeni informujemy studenta oraz pozostałych członków że spotkanie będzie nagrywane.
  6. Rozpoczynamy nagrywanie spotkania klikając na przycisk więcej działań
  7. Następnie z rozwijanej listy wybieramy Rozpocznij nagrywanie.
  8. W tym momencie nagrywanie jest rejestrowane.
  9. Student rozpoczyna prezentację pracy dyplomowej
  10. Po prezentacji Przewodniczący Komisji zwraca się do zespołu o zadanie 3 pytań i udostępnia ekran z pytaniami Udostepnianie ekranu
  11. Po odpowiedzi na pytania Przewodniczący Komisji rozpoczyna nowe spotkanie na kanale prywatnym.
    1. Aby rozpocząć nowe spotkanie w kanale prywatnym przechodzimy do zakładki Zespoły, następnie wybieramy kanał Komisja i klikamy ikonę Rozpocznij spotkanie teraz.
      Ponownie klikamy Rozpocznij spotkanie teraz.
    2. Aby dołączyć do rozpoczętego już spotkania w kanale prywatnym przechodzimy do zakładki Zespoły, następnie wybieramy kanał Komisja i klikamy Dołącz w pasku Trwające spotkanie.
  12. Po dołączeniu do prywatnego kanału Komisja ocenia pracę dyplomową studenta oraz potwierdza treść protokołu w Uczelnianym Banku Informacji
  13. Po ustaleniu i potwierdzeniu oceny, przewodniczący drukuje protokół
  14. Członkowie komisji wraz z przewodniczącym wracają do spotkania ze studentem – w tym celu należy kliknąć przycisk wznów
  15. Przewodniczący Komisji odczytuje protokół egzaminu studentowi oraz wyłącza nagrywanie.
  16. Aby zakończyć nagrywanie spotkania ponownie klikamy na przycisk więcej działań i wybieramy Zatrzymaj nagrywanie.
  17. Potwierdzamy przyciskiem Zatrzymaj nagrywanie.
  18. Rozłączamy się z prywatnego spotkania Komisji, a następnie z Obrony

Przebieg obrony zdalnej (student)

  1. Uruchamiamy Microsoft Teams.
    Następnie przechodzimy do zakładki Kalendarz, odnajdujemy Obronę w której uczestniczymy i klikamy na nią lewym przyciskiem myszy.
  2. W oknie szczegółów klikamy przycisk Dołącz
  3. Sprawdzamy czy udostepniamy kamerę i mikrofon, a nastepnie klikamy Dołącz teraz
  4. Właśnie dołączyliśmy do spotkania.
    Zostaniemy poinstruowani przez Komisję na temat dalszego postępowania, od tego momentu spotkanie on-line będzie nagrywane.
  5. Możemy przejść do prezentacji, w tym celu klikamy ikonkę Udostepnij
  6. Następnie z rozwiniętego menu w kolumnie PowerPoint wybieramy Przeglądaj, a następnie załaduj plik z komputera i wybieramy prezentację którą chcemy udostępnić wszystkim uczestnikom spotkania.
  7. Rozpoczynamy prezentację pracy dyplomowej.
  8. Po zakończeniu prezentacji Komisja zada nam 3 pytania na które odpowiadamy słownie.
  9. Po odpowiedzi na pytania Komisja udaje się na obrady na oddzielnym kanale prywatnym. (spotkanie jest dalej nagrywane)
  10. Po powrocie, przewodniczący Komisji ogłosi wynik egzaminu.
    Następnie nagrywanie spotkania zostanie wyłączone.
    Aby się rozłączyć klikamy czerwoną ikonkę słuchawki.

Zespoły

Tworzenie linku dołączania do zespołu

  1. Jeśli jesteś właścicielem zespołu, przejdź do nazwy zespołu i kliknij przycisk Więcej opcji (trzy kropki), następnie wybierz Pobierz link do zespołu.
  2. Kliknij przycisk Kopiuj, a następnie Wyślij link do osoby, które chcesz zaprosić do zespołu.

Tworzenie kodu dołączania do zespołu

  1. Jeśli jesteś właścicielem zespołu, przejdź do nazwy zespołu i kliknij przycisk Więcej opcji (trzy kropki), następnie wybierz Zarządzanie zespołem.
  2. Wybierz kartę Ustawienia , rozwiń pole Kod zespołu i naciśnij przycisk Wygeneruj.
  3. Pojawi się kod który możemy skopiować, a następnie wysłać do osoby którą chcemy zaprosić do zespołu.

Dołączanie do zespołu za pomocą kodu

Uwaga! Musimy posiadać kod dołączenia!

  1. Aby dołączyć do zespołu za pomocą kodu, klikamy w zakładkę Zespoły, a następnie przycisk w prawym górnym rogu Dołącz do zespołu lub utwórz nowy
  2. W polu "dołącz do zespołu wpisując kod" wpisujemy kod zespołu, a następnie klikamy Dołącz do zespołu
  3. Właśnie dołączyliśmy do zespołu
  4. Nowy zespół został dodany do naszej zakładki Zespoły