FAQ

Z Pomoc | Akademia WIT
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (Frequently Asked Questions).

Jakie są nazwy serwerów poczty wchodzącej i wychodzącej?

Adresy serwerów odpowiadające za obsługę poczty Serwer poczty wchodzącej typu IMAP (szyfrowanie SSL, port 993): imap.wit.edu.pl
Serwer poczty wchodzącej typu POP (szyfrowanie SSL, port 995): pop.wit.edu.pl
Serwer poczty wysyłanej SMTP (szyfrowanie SSL, port 465): smtp.wit.edu.pl – do wysłania e-maila potrzebna jest włączona autoryzacja.

Nie mogę wysłać poczty z domu

Ponieważ został źle ustawiony serwer poczty wychodzącej – powinien być SMTP (szyfrowanie SSL, port 465): smtp.wit.edu.pl – do wysłania e-maila potrzebna jest włączona autoryzacja.

Nie mogę czytać poczty z domu

Ponieważ nazwa użytkownika i alias e-mail to NIE to samo. Do logowania używamy wyłącznie nazwy użytkownika. Sposób konfiguracji poczty za pomocą klienta Thunderbird można przeczytać tutaj.

Jak przekierować całą pocztę z WIT na mój inny adres e-mail?

Po zalogowaniu się za pomocą SSH na serwer oceanic.wsisiz.edu.pl należy wpisać:
echo mój_inny_adres_e-mail@gdzies.indziej > .forward
Polecenie to spowoduje powstanie w katalogu domowym pliku o nazwie .forward zawierającego adres, pod który będą przekierowywane wszystkie wiadomości z WIT.

Jaki klient pocztowy jest zalecany do użytku wewnątrz sieci WIT?

Każda osoba w sieci WIT ma w momencie zakładania konta skonfigurowany program o nazwie Thunderbird (ikonka znajduje się na pulpicie każdego komputera) – bardzo skrócona instrukcja obsługi do tego programu znajduje się tutaj.

Nie mogę odczytać poczty za pomocą protokołu POP3S

Błędnie wybrano odpowiednią maszynę (prawidłowy adres to pop.wit.edu.pl) lub nie zainstalowano certyfikatów CA ze strony http://www.certum.pl, bądź źle skonfigurowano klienta poczty.

Nie potrafię zmienić hasła

Informacje dotyczące zmiany hasła znajdują się tutaj.

Nie mogę się zalogować do poczty/Zapomniałem hasła, jak ustawić nowe?

Przypomnienie hasła jest możliwe poprzez formularz resetowania hasła lub kontakt z administratorem WIT.

Co się stanie, gdy nie zmienię hasła systemowego przez okres 120 dni?

Hasło systemowe utraci ważność i nie będzie można zalogować się do systemu UBI/UBIA, a także m.in. do poczty/zdalnego pulpitu/ssh.

Mam zablokowane konto, hasło utraciło ważność – jak je odblokować?

Jeżeli nie zostało ono celowo zablokowane przez administratora, to można je odblokować poprzez formularz resetowania hasła lub kontakt z administratorem WIT (pomoc-hasla@wit.edu.pl).

Nie mogę zalogować się w systemie Windows, natomiast bez problemu mogę się zalogować pod UNIX’em.

Przyczyna leży w haśle – jest ono: – zbyt długie (zalecane 15 znaków), ma zbyt wielką różnorodność wielkości liter (tj. powyżej dwóch WIELKICH liter – dopuszczalne są dwie), cyfry były wpisywane za pomocą NUMLOCK’a.

Czy na oceanic.wsisiz.edu.pl można stawiać BOTY?

To zależy. Proszę wysłać e-maila z uzasadnieniem potrzeby posiadania BOT’a na adres pomoc-uslugi@wit.edu.pl.

Jakie proxy należy ustawić dla GADU GADU (czy też innych programów NIE umiejących korzystać z ustawień IE)?

WIT ma trzy proxy :
dla budynku przy ul. Gizów 6 należy wpisać w3fast.wsisiz.edu.pl 8080,
dla budynku przy ul. Ks. Janusza 45/47 wwwcache.wsisiz.edu.pl 8080,
dla budynku przy ul. Newelskiej w3cache.wsisiz.edu.pl 8080

Czy z w3cache WIT można korzystać z zewnątrz sieci?

Tak, pod warunkiem posiadania stałego adresu IP. Prośbę o uzyskanie dostępu należy przesłać pod adres pomoc-uslugi@wit.edu.pl.

Czy w WIT jest serwer news?

Tak – adres news.wsisiz.edu.pl. Serwer jest dostępny także spoza WIT – szczegóły na ten temat są wyświetlane w momencie logowania się do sieci WIT.

Jak założyć stronę WWW?

Instrukcja umieszczania strony WWW znajduje się tutaj.

Czy istnieje możliwość dostępu do baz danych ORACLE z domu?

Tak – ustawienia są IDENTYCZNE jak w WIT.

Nie mogę się zalogować za pomocą anonymous ftp do komputera oceanic.wsisiz.edu.pl

Na tym komputerze NIE MA anonymous ftp – należy używać SSH.