Dodane 2741 bajtów
, 12:42, 15 sty 2013
== Lokalizacja ==
Pliki profilu sieciowego znajdują się w naszym katalogu domowym (dysk N:) na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.
'''Istnieją dwa katalogi profilowe:'''
* <code>profile.V2</code> - profil dla Windows 7
* <code>profile</code> - profil dla Windows XP
=== Windows 7 ===
<pre>
\\oceanic\private\profile.V2
</pre>
=== Windows XP ===
<pre>
\\oceanic\private\profile
</pre>
== Kopia zapasowa profilu ==
<p><strong style="color:#CC2222;">Uwaga! Profil sieciowy zapisywany jest podczas wylogowywania dlatego kopię należy wykonać po uprzednim wylogowaniu się z komputera w laboratorium.</strong></p>
Aby wykonać kopię zapasową całego profilu, należy postępować zgodnie z instrukcją:
# Zaloguj się za pomocą [[SSH]] na swoim dysku sieciowym na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.
# Odszukaj w katalogu domowym (<code>\\oceanic\private\</code>) foldery:
#* <code>profile.V2</code> - pliki profilu sieciowego dla Windows 7
#* <code>profile</code> - pliki profilu sieciowego dla Windows XP
#: (Znajdują się w nich wszystkie dane np. 'Pulpit', 'Moje dokumenty'...)
# Skopiuj całe foldery lub ich część w bezpieczne miejsce (np. pendrive)
== Czyszczenie profilu / Tworzenie nowego profilu ==
<p><strong style="color:#CC2222;">Uwaga! Przed utworzeniem nowego czystego profilu należy wykonać '''kopię zapasową''' plików profilu.</strong></p>
# Zaloguj się za pomocą [[SSH]] na swoim dysku sieciowym na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.
# Odszukaj w katalogu domowym (<code>\\oceanic\private\</code>) foldery:
#* <code>profile.V2</code> - pliki profilu sieciowego dla Windows 7
#* <code>profile</code> - pliki profilu sieciowego dla Windows XP
# Wykonaj kopie zapasową plików
# Usuń foldery
# Ponownie zalogować się na komputerze używając własnego loginu i [[hasło systemowe|hasła systemowego]] (podczas logowania zostanie utworzony nowy profil).
== Problemy z profilem ==
=== Problemy z Windowsem (po zalogowaniu się do komputera w laboratorium) ===
Jeśli występują poniższe problemy:
* przeglądarki nie włączają się
* nie działa narzędzie Solver w Excelu
* nie można zapisywać/edytować dokumentów w Wordzie
* nie uruchamia się Acrobat
* nie można zmienić języka w systemie
Oznacza to, że profil '''jest uszkodzony''' i należy utworzyć nowy.
=== Problemy z logowaniem się do komputera w laboratorium ===
Jeśli nie możemy zalogować się do komputera w laboratorium :
# Zaloguj się z innego komputera, z czyjegoś profilu, za pomocą [[SSH]] na swoim dysku sieciowym (oceanic.wsisiz.edu.pl)
# Utwórz [[#Kopia zapasowa|kopie zapasową profilu]]
# Utwórz [[#Czyszczenie profilu / Tworzenie nowego profilu|nowy profil]]
[[category:instrukcje]]
[[category:Usługi_sieciowe]]