Certyfikat CERTUM do cyfrowego podpisu e-mail (Thunderbird)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Certyfikat pocztowy pozwala na cyfrowe podpisanie wysyłanej wiadomości e-mail. Poniżej znajduje się instrukcja jego instalacji.
Instalacja Certyfikatu CERTUM
Rejestracja nowego konta w sklep.certum.pl
- Otwórz w przeglądarce stronę Sklep Certum i kliknijna Konto ➔ Zakładam konto.
- Wypełnij informacje: E-mail (WIT), Imię, Nazwisko, Hasło, zaznacz wymagane zgody i kliknij Zakładam konto.
- Rejestracja została zakończona.
Logowanie się do sklep.certum.pl
- Otwórz w przeglądarce stronę Sklep Certum i kliknij na Konto ➔ Zaloguj się.
- Ponownie kliknij Zaloguj się.
- Wpisz swój adres e-mail i hasło, a następnie kliknij Zaloguj.
- Aby zarządzać kontem (po zalogowaniu) kliknij na swoje imię i nazwisko (na górnym pasku strony) i wybierz Twoje konto.
Darmowy certyfikat Test ID
- Otwórz stronę sklep.certum.pl/asseco_certificate/index wybierz certyfikat Test ID, zaznacz wymagane zgody i kliknij Kontynuuj.
- Twój wniosek został przesłany. Po mniej więcej 5 minutach certyfikat powinien być gotowy do aktywacji. Aktywujemy go.
Aktywacja certyfikatu
- Wybieramy z menu Aktywacja certyfikatów, i klikamy przycisk Aktywuj.
- Wybieramy Generowanie pary kluczy i klikamy Dalej
- Klikamy Generuj klucze
- Klikamy Dalej.
- Sprawdzamy czy dane są poprawne. Klikamy Dalej.
- Czytamy Oświadczenie i zaznaczamy Potwierdzam oświadczenie. Następnie klikamy Aktywuj.
- Sprawdzamy pocztę szkolną. Powinniśmy otrzymać maila o temacie “Weryfikacja adresu email”. Otwieramy go i klikamy na napis “Weryfikuj adres email”.
- Po kliknięciu w linka weryfikującego, otworzy nam się strona w przeglądarce z potwierdzeniem weryfikacji.
- Następnie z menu wybieramy Zarządzanie certyfikatami. Jeżeli nie widać tam naszego certyfikatu, czekamy chwilę i odświeżamy stronę (F5).
- Klikamy na certyfikat, a następnie na przycisk Zainstaluj własny.
- (Jeżeli pojawił się komunikat “Wystąpił błąd” jeszcze raz klikamy na Zarządzanie certyfikatami i na Zainstaluj własny)
Powyższy komunikat oznacza że certyfikat został zapisany w przeglądarce. Trzeba go teraz wyeksportować.
Eksportowanie certyfikatu (Mozilla Firefox).
- Otwieramy przeglądarkę. Klikamy na Narzędzia i wybieramy Opcje.
- Wybieramy Zaawansowane -> Szyfrowanie -> klikamy Wyświetl certyfikaty.
- Klikamy na zakładkę Użytkownik, z certyfikatów Unizeto Technologies S.A wybieramy Persona not Validated, a nastepnie klikamy Kopia zapasowa….
- Zapisujemy “kopię” na dysku. (np. na dysku N:\)
- Ustawiamy hasło do certyfikatu i klikamy OK.
- Kopia zapasowa została pomyślnie wyeksportowana.
Teraz możemy importować certyfikat do programu pocztowego.
Importowanie certyfikatu do programu pocztowego (Mozilla Thunderbird).
- Otwieramy program pocztowy. Klikamy Narzędzia –> Konfiguracja kont.
- Z naszego konta pocztowego WIT wybieramy Zabezpieczenia i klikamy Wyświetl certyfikaty.
- Przechodzimy do zakładki Certyfikaty użytkownika i klikamy na przycisk Importuj, a następnie wybieramy plik certyfikatu, który został w poprzednim kroku wyeksportowany.
- Wpisujemy hasło do certyfikatu, ustawione podczas eksportowania certyfikatu. Klikamy OK.
- Certyfikat został importowany. Klikamy OK. Klikamy OK.
- Klikamy na przycisk Wybierz znajdujący się przy Certyfikat do cyfrowego podpisywania wiadomości. Wybieramy zaimportowany przed chwilą certyfikat.
- Klikamy Tak.
- Zaznaczamy pole Podpisuj cyfrowo wiadomości (domyślnie) i klikamy OK.
Certyfikat został pomyślnie zaimportowany.