Microsoft Teams: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc | Akademia WIT
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 34: Linia 34:
  
 
== Zmiana hasła do usługi Office 365 ==
 
== Zmiana hasła do usługi Office 365 ==
Instrukcja '''zmiany hasła do usługi Office 365''' dostępna jest tutaj -> [[Kategoria:Microsoft Office 365|Office 365 / Zmiana hasła do usługi Office 365]]
+
Instrukcja '''zmiany hasła do usługi Office 365''' dostępna jest tutaj -> [[Kategoria:Microsoft Office 365|Office]]
  
 
= Nauczanie zdalne (spotkanie) =
 
= Nauczanie zdalne (spotkanie) =

Wersja z 20:43, 11 maj 2020

Microsoft Teams to usługa internetowa oparta na chmurze zawierająca zestaw narzędzi i usług służących współpracy zespołowej

Instalacja/uruchomienie Microsoft Teams

Wersja w przeglądarce (bez instalacji)

  1. Wchodzimy na stronę teams.microsoft.com i wpisujemy swój e-mail do konta office365 w postaci login@office.wit.edu.pl i klikamy Dalej
  2. Wpisujemy hasło przypisane do konta w office365, a nastepnie klikamy Zaloguj
  3. Klikamy Tak
  4. Zostaliśmy zalogowani w usłudze Microsoft Teams.

Instalacja programu (Windows)

  1. Pobieramy i uruchamiamy plik instalacyjny z oficjalnej strony programu https://teams.microsoft.com/downloads.
  2. Pojawi się okno kreatora instalacji. Klikamy kontynuuj
  3. Wpisujemy swój e-mail do konta office365 w postaci login@office.wit.edu.pl i klikamy Zaloguj się
  4. Wpisujemy hasło przypisane do konta w office365 (nie jest to hasło systemowe), a nastepnie klikamy Zaloguj
  5. Klikamy Do dzieła!
  6. Pozostaw zaznaczone pole wyboru Zezwalaj mojej organizacji na zarządzanie moim urządzeniem i kliknij Tak
  7. Jeżeli pojawi się komunikat o wprowadzeniu zmian na komputerze - potwierdzamy go.
  8. Aplikacja Microsoft Teams została zainstalowana i skonfigurowana.

Zmiana hasła do usługi Office 365

Instrukcja zmiany hasła do usługi Office 365 dostępna jest tutaj ->

Nauczanie zdalne (spotkanie)

Tworzenie spotkania przez UBI (wykładowcy)

  1. Logujemy się do Uczelnianego Banku Informacji i przechodzimy do zakładki Mój profil > Dydaktyka > Kursy > Zajęcia > Teams.
  2. Wybieramy odpowiedni Semestr, Przedmiot, Grupę i Dzień/godzinę, następnie Utwórz spotkanie.
  3. Spotkanie zostało dodane, aby do niego dołączyć klikamy Dołącz do spotkania
  4. Jeżeli mamy zainstalowaną aplikację Microsoft Teams klikamy przycisk Zezwól (lub na dole strony Zaloguj się) w przeciwnym wypadku uruchamiamy Microsoft Teams w przeglądarce internetowej klikając Zamiast tego użyj aplikacji sieciowej.
  5. Wybieramy zakładkę kalendarz odnajdujemy i klikamy w nasze spotkanie (jeżeli jesteśmy już w szczegółach spotkania – pomijamy ten punkt).
  6. Sprawdzamy czy wszystkie dane się zgadzają, jeżeli tak klikamy Dołącz
  7. Ustawiamy czy chcemy udostępniać własną kamerę/mikrofon, a nastepnie klikamy Dołącz teraz
  8. Właśnie dołączyliśmy do spotkania - Sprawdzamy ile osób już się podłączyło – klikamy na ikonkę Pokaż uczestników

Tworzenie spotkania przez Microsoft Teams (wykładowcy)

Tworzenie spotkania

  1. Uruchamiamy Microsoft Teams.
    Następnie przechodzimy do zakładki Kalendarz i klikamy przycisk + Nowe spotkanie
  2. Wypełniamy szczegóły dotyczące spotkania:
    Tytuł spotkania: wpisujemy nazwę zajęć/spotkania
    Dodajemy uczestników wpisując Imię i/lub Nazwisko lub Login, a następnie wybieramy ich z automatycznie wyświetlanej listy.
    Ustawiamy termin w którym spotkanie się odbędzie.
    (Jeżeli chcemy utworzyć spotkanie w kanale zespołu przejdź do Tworzenie spotkania w kanale zespołu przez Microsoft Teams (wykładowcy))
    Jeżeli wszystkie dane są poprawne klikamy Wyślij
  3. Sprawdzamy czy spotkanie jest widoczne w kalendarzu
  4. W terminie planowanych zajęć logujemy się do Microsoft Teams, wybieramy zakładkę kalendarz i klikamy na nasze zaplanowane zajęcia.
  5. Klikamy Dołącz
  6. Ustawiamy czy chcemy udostępniać własną kamerę/mikrofon, a nastepnie klikamy Dołącz teraz
  7. Właśnie dołączyliśmy do spotkania - Sprawdzamy ile osób już się podłączyło – klikamy na ikonkę Pokaż uczestników

Tworzenie spotkania w kanale zespołu

  1. Uruchamiamy Microsoft Teams.
    Następnie przechodzimy do zakładki Kalendarz i klikamy przycisk + Nowe spotkanie
  2. Wypełniamy szczegóły dotyczące spotkania:
    Tytuł spotkania: wpisujemy nazwę spotkania
    Możemy dodać dodatkowych uczestników wpisując Imię i/lub Nazwisko lub Login, a następnie wybieramy ich z automatycznie wyświetlanej listy
    Ustawiamy termin w którym spotkanie się odbędzie.
    Wybieramy kanał zespołu w którym chcemy utworzyć spotkanie (osoby należące do kanału będą automatycznie zaproszone)
  3. Jeżeli wszystkie dane są poprawne klikamy Wyślij
  4. Sprawdzamy czy spotkanie zostało utworzone i jest widoczne w kalendarzu
  5. Sprawdzamy czy spotkanie zostało wyświetlone w wybranym kanale zespołu
    Wybieramy zakładkę zespoły, a następnie klikamy w wybrany wcześniej zespół
    W zespole wybieramy kanał w którym utworzyliśmy spotkanie

Tworzenie spotkania bezpośrednio w kanale zespołu

  1. Uruchamiamy Microsoft Teams.
    Następnie przechodzimy do zakładki Zespoły i wybieramy zespół, a następnie klikamy w wybrany wcześniej zespół
  2. W zespole wybieramy kanał w którym utworzyliśmy spotkanie
  3. Klikamy w ikonę Rozpocznij spotkanie teraz
  4. Wpisujemy nazwę spotkania, a następnie klikamy Rozpocznij spotkanie teraz (spotkanie rozpocznie się natychmiast) lub Zaplanuj spotkanie (będziemy mogli zaplanować spotkanie na wybraną datę/godzinę)
    Po kliknięciu Zaplanuj spotkanie – wypełniamy szczegóły dotyczące spotkania:
    Tytuł spotkania: wpisujemy nazwę spotkania
    Możemy dodać dodatkowych uczestników wpisując Imię i/lub Nazwisko lub Login, a następnie wybieramy ich z automatycznie wyświetlanej listy
    Ustawiamy termin w którym spotkanie się odbędzie.
    Wybieramy kanał zespołu w którym chcemy utworzyć spotkanie (osoby należące do kanału będą automatycznie zaproszone)
    Jeżeli wszystkie dane są poprawne klikamy Wyślij

Dołączenie do spotkania przez UBI (studenci)

  1. Logujemy się do Uczelnianego Banku Informacji i przechodzimy do zakładki Mój profil > Dydaktyka > Kursy > Zajęcia > Teams.
  2. Wybieramy odpowiedni Semestr, Przedmiot, Grupę i Dzień/godzinę, a następnie Dołącz do spotkania. – Uwaga! Dołączyć przez UBI możemy tylko do zajęć przy których widnieje Ikonka Microsoft Teams.
  3. Jeżeli mamy zainstalowaną aplikację Microsoft Teams klikamy przycisk Zezwól (lub na dole strony Zaloguj się) w przeciwnym wypadku uruchamiamy Microsoft Teams w przeglądarce internetowej klikając Zamiast tego użyj aplikacji sieciowej.
  4. W oknie szczegółów klikamy przycisk Dołącz
  5. Ustawiamy czy chcemy udostępniać własną kamerę/mikrofon, a nastepnie klikamy Dołącz teraz
  6. Właśnie dołączyliśmy do spotkania

Dołączenie do spotkania przez Microsoft Teams (studenci)

  1. Uruchamiamy Microsoft Teams.
    Następnie przechodzimy do zakładki Kalendarz, odnajdujemy spotkanie w którym chcemy uczestniczyć (aby było ono widoczne musimy być dodani do niego przez osobę prowadzącą) i klikamy na nie lewym przyciskiem myszy.
  2. W oknie szczegółów klikamy przycisk Dołącz
  3. Ustawiamy czy chcemy udostępniać własną kamerę/mikrofon, a nastepnie klikamy Dołącz teraz
  4. Właśnie dołączyliśmy do spotkania

Obsługa spotkania

  • Przyciski
    – rozłącz spotkanie
    – rozpocznij udostępnianie
    – zatrzymaj udostępnianie
    – pokaż uczestników (dodaj uczestników)
    – więcej działań
    – pokaż konwersację (czat spotkania)

Udostępnianie Ekranu/Okna

  1. Aby udostępnić ekran/okno podczas prowadzonego spotkania klikamy przycisk Udostepnij.
  2. Następnie z rozwiniętego menu wybieramy ekran lub otwarte okno które chcemy udostępnić wszystkim uczestnikom spotkania.
  3. Podczas udostępniania w prawym dolnym rogu oraz na górze ekranu (dopiero po najechaniu kursorem) wyświetlane jest menu
  4. Aby zakończyć udostępnianie klikamy przycisk zatrzymaj udostępnianie

Udostępnianie Prezentacji

  1. Aby udostępnić prezentację podczas prowadzonego spotkania klikamy przycisk Udostepnij.
  2. Następnie z rozwiniętego menu w kolumnie PowerPoint wybieramy Przeglądaj, a następnie załaduj plik z komputera i wybieramy prezentację którą chcemy udostępnić wszystkim uczestnikom spotkania.
  3. Podczas udostępniania w prawym dolnym rogu oraz na górze ekranu (dopiero po najechaniu kursorem) wyświetlane jest menu
  4. Aby zakończyć udostępnianie klikamy przycisk zakończ prezentację

Udostępnianie Tablicy (Microsoft Whiteboard)

  1. Aby udostępnić ekran/okno podczas prowadzonego spotkania klikamy przycisk Udostepnij.
  2. Następnie z rozwiniętego menu wybieramy Tablica (Whiteboard) które chcemy udostępnić wszystkim uczestnikom spotkania.
  3. Pojawi nam się tablica której możemy już używać
  4. Aby zakończyć udostępnianie klikamy przycisk zakończ prezentację (menu pojawi się po najechaniu kursorem na dół okna Microsoft Teams)

Dodaj osoby w trakcie spotkania (Lista uczestników)

  1. Aby dodać nowe osoby podczas prowadzenia spotkania klikamy na przycisk pokaż uczestników
  2. Następnie na liście uczestników w polu zaproś kogoś wpisujemy Imię i/lub Nazwisko lub Login i wybieramy osobę z automatycznie wyświetlanej listy.

Nagrywanie spotkania

  1. Aby rozpocząć nagrywanie spotkania klikamy na przycisk więcej działań
  2. Następnie z rozwijanej listy wybieramy Rozpocznij nagrywanie.
  3. W tym momencie nagrywanie jest rejestrowane.
  4. Aby zakończyć nagrywanie spotkania ponownie klikamy na przycisk więcej działań i wybieramy Zatrzymaj nagrywanie.
  5. Potwierdzamy przyciskiem Zatrzymaj nagrywanie.
  6. Wszystkie nagrania z aktualnego spotkania są wyświetlane na czacie spotkania – aby je zobaczyć klikamy ikonę pokaż konwersację
  7. Po zatrzymaniu nagrywania należy chwilę zaczekać aż zostanie ono zapisane. Po chwili możemy je już udostępniać
  8. Wszystkie nasze nagrania zapisywane są w Microsoft Stream skąd możemy je pobrać, usunąć, udostępnić czy edytować.

Zespoły

Tworzenie linku dołączania do zespołu

  1. Jeśli jesteś właścicielem zespołu, przejdź do nazwy zespołu i kliknij przycisk Więcej opcji (trzy kropki), następnie wybierz Pobierz link do zespołu.
  2. Kliknij przycisk Kopiuj, a następnie Wyślij link do osoby, które chcesz zaprosić do zespołu.

Tworzenie kodu dołączania do zespołu

  1. Jeśli jesteś właścicielem zespołu, przejdź do nazwy zespołu i kliknij przycisk Więcej opcji (trzy kropki), następnie wybierz Zarządzanie zespołem.
  2. Wybierz kartę Ustawienia , rozwiń pole Kod zespołu i naciśnij przycisk Wygeneruj.
  3. Pojawi się kod który możemy skopiować, a następnie wysłać do osoby którą chcemy zaprosić do zespołu.

Dołączanie do zespołu za pomocą kodu

Uwaga! Musimy posiadać kod dołączenia!

  1. Aby dołączyć do zespołu za pomocą kodu, klikamy w zakładkę Zespoły, a następnie przycisk w prawym górnym rogu Dołącz do zespołu lub utwórz nowy
  2. W polu "dołącz do zespołu wpisując kod" wpisujemy kod zespołu, a następnie klikamy Dołącz do zespołu
  3. Właśnie dołączyliśmy do zespołu
  4. Nowy zespół został dodany do naszej zakładki Zespoły