Profil sieciowy: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Brak różnic)
|
Aktualna wersja na dzień 12:42, 15 sty 2013
Lokalizacja
Pliki profilu sieciowego znajdują się w naszym katalogu domowym (dysk N:) na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.
Istnieją dwa katalogi profilowe:
profile.V2
- profil dla Windows 7profile
- profil dla Windows XP
Windows 7
\\oceanic\private\profile.V2
Windows XP
\\oceanic\private\profile
Kopia zapasowa profilu
Uwaga! Profil sieciowy zapisywany jest podczas wylogowywania dlatego kopię należy wykonać po uprzednim wylogowaniu się z komputera w laboratorium.
Aby wykonać kopię zapasową całego profilu, należy postępować zgodnie z instrukcją:
- Zaloguj się za pomocą SSH na swoim dysku sieciowym na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.
- Odszukaj w katalogu domowym (
\\oceanic\private\
) foldery:profile.V2
- pliki profilu sieciowego dla Windows 7profile
- pliki profilu sieciowego dla Windows XP
- (Znajdują się w nich wszystkie dane np. 'Pulpit', 'Moje dokumenty'...)
- Skopiuj całe foldery lub ich część w bezpieczne miejsce (np. pendrive)
Czyszczenie profilu / Tworzenie nowego profilu
Uwaga! Przed utworzeniem nowego czystego profilu należy wykonać kopię zapasową plików profilu.
- Zaloguj się za pomocą SSH na swoim dysku sieciowym na serwerze oceanic.wsisiz.edu.pl.
- Odszukaj w katalogu domowym (
\\oceanic\private\
) foldery:profile.V2
- pliki profilu sieciowego dla Windows 7profile
- pliki profilu sieciowego dla Windows XP
- Wykonaj kopie zapasową plików
- Usuń foldery
- Ponownie zalogować się na komputerze używając własnego loginu i hasła systemowego (podczas logowania zostanie utworzony nowy profil).
Problemy z profilem
Problemy z Windowsem (po zalogowaniu się do komputera w laboratorium)
Jeśli występują poniższe problemy:
- przeglądarki nie włączają się
- nie działa narzędzie Solver w Excelu
- nie można zapisywać/edytować dokumentów w Wordzie
- nie uruchamia się Acrobat
- nie można zmienić języka w systemie
Oznacza to, że profil jest uszkodzony i należy utworzyć nowy.
Problemy z logowaniem się do komputera w laboratorium
Jeśli nie możemy zalogować się do komputera w laboratorium :
- Zaloguj się z innego komputera, z czyjegoś profilu, za pomocą SSH na swoim dysku sieciowym (oceanic.wsisiz.edu.pl)
- Utwórz kopie zapasową profilu
- Utwórz nowy profil