Certyfikat CERTUM do cyfrowego podpisu e-mail (Thunderbird): Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 10: | Linia 10: | ||
== Instalacja Certyfikatu CERTUM == | == Instalacja Certyfikatu CERTUM == | ||
+ | |||
=== Rejestracja nowego konta w sklep.certum.pl === | === Rejestracja nowego konta w sklep.certum.pl === | ||
# Otwórz w przeglądarce stronę [https://sklep.certum.pl/ Sklep Certum] i kliknijna '''Konto ➔ Zakładam konto'''. | # Otwórz w przeglądarce stronę [https://sklep.certum.pl/ Sklep Certum] i kliknijna '''Konto ➔ Zakładam konto'''. | ||
Linia 87: | Linia 88: | ||
=== Importowanie certyfikatu do programu pocztowego (Mozilla Thunderbird). === | === Importowanie certyfikatu do programu pocztowego (Mozilla Thunderbird). === | ||
+ | |||
+ | Uwaga! W polu '''Adres e-mail''' ('''Narzędzia''' ➔ '''Konfiguracja konta''') powinien być wpisany identyczny e-mail jak podczas rejestracji/aktywacji certyfikatu. | ||
# Na stronie [https://sklep.certum.pl/customer/account/ Sklep Certum/Moje Konto], wybierz z menu '''Zarządzanie certyfikatami''' | # Na stronie [https://sklep.certum.pl/customer/account/ Sklep Certum/Moje Konto], wybierz z menu '''Zarządzanie certyfikatami''' |
Aktualna wersja na dzień 22:57, 29 sty 2022
Certyfikat pocztowy pozwala na cyfrowe podpisanie wysyłanej wiadomości e-mail. Poniżej znajduje się instrukcja jego instalacji.
Instalacja Certyfikatu CERTUM
Rejestracja nowego konta w sklep.certum.pl
- Otwórz w przeglądarce stronę Sklep Certum i kliknijna Konto ➔ Zakładam konto.
- Wypełnij informacje: E-mail (WIT), Imię, Nazwisko, Hasło, zaznacz wymagane zgody i kliknij Zakładam konto.
- Rejestracja została zakończona.
Logowanie się do sklep.certum.pl
- Otwórz w przeglądarce stronę Sklep Certum i kliknij na Konto ➔ Zaloguj się.
- Ponownie kliknij Zaloguj się.
- Wpisz swój adres e-mail i hasło, a następnie kliknij Zaloguj.
- Aby zarządzać kontem (po zalogowaniu) kliknij na swoje imię i nazwisko (na górnym pasku strony) i wybierz Twoje konto.
Darmowy certyfikat Test ID
- Otwórz stronę sklep.certum.pl/asseco_certificate/index wybierz certyfikat Test ID, zaznacz wymagane zgody i kliknij Kontynuuj.
- Twój wniosek został przesłany. Po mniej więcej 5 minutach certyfikat powinien być gotowy do aktywacji. Aktywujemy go.
Aktywacja certyfikatu
- Na stronie Sklep Certum/Moje Konto, wybierz z menu Aktywacja certyfikatów
- Kliknij przycisk Aktywuj, przy wygenerowanym wcześniej certyfikacie.
- Wybierz Generowanie pary kluczy i kliknij Dalej
- Do aktywacji certyfikatu potrzebna jest najnowsza wersja Java Virtual Machine - Pobieramy ja ze strony https://java.com/pl/download/manual.jsp.
- Jeżeli masz już zainstalowaną najnowszą wersję Java Virtual Machine, kliknij Uruchom Aplikacje CryptoAgent
- Kliknij Run
- W oknie przeglądarki wybierz Zapisz klucze w aplikacji Certum CryptoAgent
- Algorytm klucza RSA
- Długość klucza 2048
- A następnie kliknij Generuj klucze
- Kliknij Dalej
- Sprawdź poprawność danych i kliknij Dalej
- Sprawdź dane, zaakceptuj warunki i kliknij Aktywuj
- Certyfikat czeka na weryfikację
- Na adres szkolny otrzymamy maila o temacie Weryfikacja adresu email, klikamy w nim Weryfikuj adres email. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony na stronę na której klikamy Weryfikuj
- Adres email został zweryfikowany, a certyfikat aktywowany
Importowanie certyfikatu do programu pocztowego (Mozilla Thunderbird).
Uwaga! W polu Adres e-mail (Narzędzia ➔ Konfiguracja konta) powinien być wpisany identyczny e-mail jak podczas rejestracji/aktywacji certyfikatu.
- Na stronie Sklep Certum/Moje Konto, wybierz z menu Zarządzanie certyfikatami
- Kliknij na certyfikat który chcesz importować
- Kliknij Pobierz plik PFX
- Do pobrania certyfikatu potrzebna jest najnowsza wersja Java Virtual Machine - Pobieramy ja ze strony https://java.com/pl/download/manual.jsp.
- Jeżeli masz już zainstalowaną najnowszą wersję Java Virtual Machine, kliknij Uruchom Aplikacje CryptoAgent
- Kliknij Run
- Zapisz hasło (będzie dalej potrzebne!) i kliknij na zapisz binarnie (plik PFX zostanie zapisany na komputerze).
- Przejdź do programu pocztowego Thunderbird i wybierz menu Narzędzia ➔ Konfiguracja konta
- Przejdź do Szyfrowanie end-to-end
- Kliknij na przycisk Zarządzaj certyfikatami S/MIME
- Przejdź do zakładki Użytkownik i kliknij Importuj
Wybierz zapisany lokalnie plik PFX z certyfikatem oraz wpisz hasło wygenerowane podczas utworzenia certyfikatu, a następnie kliknij Zaloguj się
- Certyfikat został zaimportowany
- Kliknij Wybierz przy polu Certyfikat osobisty do podpisywania cyfrowego
- Kliknij OK
- Kliknij Tak
Dołączanie podpisu cyfrowego do maila
- Podczas tworzenia nowej wiadomości rozwiń menu Zabezpieczenia i wybierz Podpisz cyfrowo tę wiadomość
- Można tez zmienić ustawienia domyślne i podpisywać cyfrowo wszystkie wiadomości
- (Narzędzia ➔ Konfiguracja konta ➔ Szyfrowanie end-to-end ➔ Zarządzaj certyfikatami S/MIME)